:.: My Notes - I Do It My Way :.:

"Dan sesungguhnya KAMI telah menciptakan manusia dan mengetahui apa yang dibisikkan oleh hatinya, dan KAMI lebih dekat kepadanya daripada urat lehernya" Surah QAAF, Ayat 16

Thursday, December 01, 2005

+ perut kene jala then kene himpit +

Mr Ong : Sara kenapa?
Aku: sakit perut la Mr Ong
Mr Ong: ha..itula you makan macam-macam
Aku: no, i'm just eating some roti jala and nasi impit la Mr Ong
Mr Ong: aaa..patut la mana tak sakit..mula-mula perut you kene jala then kene himpit...patut la sakit


Setelah 5 jam berlalu jamuan Hari Raya di Syawal terakhir tahun ini..maka berlakulah conversation nih..



*0*

laa...ishk abis satu opis gelakkan aku..man...tak sangka plak aku Mr Ong ble buat lawak sampai camtu..tapi aku mmg respect ngan Mr Ong ni..walaupun dia still Cina yang Budha tapi dia mmg boleh respect pada Muslim and Malay culture. I have no prob to work with him as a manager. Satu perkara lagi yg aku teringat pasal dia masa bulan puasa lepas..dia dok tunggu satu parcel yg tak sampai-sampai..lalu dia berkata..ishk mana ni..dah habis separuh dari Iman ni..laa..nak tergelak aku dengar..kalau ikut logiknya mmg la Mr Ong tu masih belum beriman tapi dia kata dah hilang plak separuh imannya,sebenarnya dia dok mengaplikasikan ayat yg kitorang salu sebut kat opis "sabar tu separuh dari Iman"

well..sejak akhir ni aku selalu recall balik diri ni..cam malam tadi aku kacau si Ikoko and Nian tapi dengan Ina Ikoko aku ada menyentuh pasal Iman. Rukun Iman yg terakhir tu..salu aku lupakan..sedangkan Allah bagi rukun Iman yg terakhir tu..nak bagi peringat kita dgn benda2 yg salu berlaku dekat2 kita Qadha' dan Qadar yg Allah beri..

kita salu ngeluh dgn apa yg terjadi atas kita..pada kita mungkin dah cukup beriman..ingat pada Allah..solat puasa dan sebaginya..ikut sunnah nabi baca Al Quran..tapi musibah dan ketentuan atas kita tu la yg sebenarnya kita kene banyak bersabar

but starting from now..i'm not going to be a simply-simply tolerate..even sometimes it will hurt somebody then..
but..TRUST me..its gonna be more WISDOM..

1 Comments:

At December 08, 2005 5:47 PM , Anonymous Anonymous said...

hmm makan2 tuh igt2 lah sy di ampang / shah alam :D

-zam-

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home