:.: My Notes - I Do It My Way :.:

"Dan sesungguhnya KAMI telah menciptakan manusia dan mengetahui apa yang dibisikkan oleh hatinya, dan KAMI lebih dekat kepadanya daripada urat lehernya" Surah QAAF, Ayat 16

Monday, December 12, 2005

+ menangis +

Nape la air mata kadang tu tumpahnya tanpa dpt dipikirkan di mana logiknya kenapa ia tumpah..sebaik-baik airmata yg melerai kerana dosa dan taubat…itu adalah yg terbaik..tapi sebagai manusia biasa lagi alpa..airmata tu lebih bisa tuk tumpah kerana emosi..kerana sesuatu yg bukan kerana diri kita kerana orang lain..

Pernah aku terfikir..dulu aku penah tengok ma nangis sebab aku nakal sangat masa kecil…mungkin masa tu ma x tahan tengok nakalnya aku hingga ma letih..sian kat ma..then aku penah gak tengok ma nangis sebab adik sakit…pehtu ma nangis sebab aku berjaya dlm education..pehtu nangis bila time Raya..hehe..itu semua lebih kepada air mata yg tumpah kerana kasih sayang..




Aku..aku sendiri selalu nangis bila kecik-kecik mmg summer bayi nangis sebab tu la tanda dia lapar..tak selesa..dan sbgnya..then bila aku kanak-kanak..aku nangis sebab aku jatuh…sakit..aku takut dulu takut antu la takut gelap la takut katak la..sumer yg aku rasa menakutkan aku nangis..gaduh dgn adik pun nangis gak then kene marah nangis gak..(ni mmg salu la kene pasal nakal sangat)..sumer nya lebih kpd ekspresi diri..

Tapi bila da besar..pengertian nangis dan tumpahnya airmata tu mungin da berubah sikit..
Adakalanya aku nangis sebab terasa rindu kat ma and suasana berkumpul satu family..sometimes aku nangis sebab lebih pada emosi..tapi lebih kerap airmata tuk tumpah bila mengadap DIA yg ESA..akur pada kelemahan diri..

Dan adakalannya aku nangis bila aku rindukan sesuatu..sesuatu yg pernah aku lalui..itu lebih pada apa ek..?terharu kot..

and apa yg aku tengah pikirkan ialah bila menangis kerana org lain..kenapa ek..adakah airmata kita tu dihargai..? kalau dulu aku tak tahu nak menghargai air mata mama..tapi bila besar aku pikir balik kenapa airmata tu tumpah dan besarnya ia perlu dihargai.. kadang-kala aku nangis dlm hati gak..

tahukah anda betapa airmata yg tumpah itu adakalanya perlu dihargai kerana tumpahnya ia membawa erti yg berbeza..^ _ ^

*well tulisan ni sekadar luahan rasa jer..

6 Comments:

At December 13, 2005 1:50 AM , Anonymous Anonymous said...

Kalau air mata lelaki, ia lebih bernilai. Kekekekek...betul tak?

 
At December 13, 2005 8:28 AM , Anonymous Anonymous said...

waa..en dobot..^0^
yer..aku rasa air mata lelaki ni jarang tumpahnya...so sbb tu la bila sekali ia tumpah mmg la rasa cam bernilai sgt hehehehe..

tapi pompwan dan air mata mmg susah nk dipisahkan..

 
At December 14, 2005 2:57 AM , Anonymous Anonymous said...

setuju kak deella..pompuan ngan air mata mmg susah nk dipisahkan

kekadang terase bodo bile menangis kerana org lain..sbb org lain takde plak sebuk2 nak nangis pasal kite..especially seorang lelaki..isk isk isk..

 
At December 14, 2005 7:49 AM , Anonymous Anonymous said...

erm fiza..betul tu pompwan ngan air mata ni mmg salu x dpt nk dipisahkan..tapi rasanya..pompwan yg salu nangis dlm hati tanpa menitiskan airmata tu lagi bahaya rasanya..

hehe en dobot...setuju tak?

 
At December 16, 2005 11:06 AM , Anonymous Anonymous said...

kenapa bahaya fiza?
sbb 'mkn dalam' ke?
::dynamic xeroz::

 
At December 19, 2005 5:55 PM , Anonymous Anonymous said...

ntah la..
aku...nape ek..tetibe jadi susah plak nak nangis walopun rasa nak nangis sangat??
@_@

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home