:.: My Notes - I Do It My Way :.:

"Dan sesungguhnya KAMI telah menciptakan manusia dan mengetahui apa yang dibisikkan oleh hatinya, dan KAMI lebih dekat kepadanya daripada urat lehernya" Surah QAAF, Ayat 16

Wednesday, January 04, 2006

+ 1st entry for 2006 +



1st entry of this year..dah 4 hari berlalu baru
dpt masukkan entri nih..

bumi makin tua..usia kita pun makin bertambah..teringat satu quote ni
"your life will become more sad if you take care of you pass"

haha..then i should think forward..look forward..untuk jadi gumbira..

then teringat plak kat satu ayat Quran ni..terjemahannya lbh kurang gini la
"jgn bersedih andai lambat ditunaikan sesuatu yg kita minta kerana mungkin belum sampai masanya"

so..terang-terang ayat ni soh kita bersabar dan gandakan usaha

ok stop saying about all the quotation..tahun ni aku nak buat blog aku tmpt aku merapu..
entah la dulu blog ni pun mulanya dgn luahan ati aku gak..so..it will be repeating in that way laa..

1st Jan 06

kat umah..bgn pagi da lepak dpn TV...pegi Giant beli sayur,tahun n ayam tapi yg dimasak ayam jer
teringat arini Naem nak gi cari baju bertunang..
*Aini nape Naem x bgtau saya ek..?well..maybe..x pe la..biar la dia fikir sendiri kemudian hari dia akan rasa juga apa yg saya rasa..
kul 4 redah ujan gi pulak Masjid Tanah..dlm kete membebel je menambah dosa pada ma..
erm..baik korang jgn ikut perangai keji aku ni
aku membebel pasal tepaksa drive tanpa haluan..sudahnya Masjid Tanah tu aku drive 'setempat' cam ayat Abah
pusing-pusing x de direction..sudahnya perjalanan yg sepatutnya 1jam 15min je jadi 2 jam
dari Seremban ikut la lebuhraya PLUS tu tapi time balik aku geram aku ikut jln dlm masuk Rantau-PD..
sudahnya ma aku cuak coz jalan tu xde kete yg lalu n tepaksa tempuh ladang yg gelap..
Sorry MAMA..
tapi kali ni timing betul perjalanan start jam 8 mlm sampai Seremban 9.35 mlm

2nd Jan 06

awal aku balik KL hari ni kul 2 dah out dari Seremban bawa adik n gedang
sampai umah..lepak lagi depan TV sampai x sedar aku da tetido..

3rd Jan 06

waa...malehnya nk gi keje..ada sms masuk..
"bangun hari ni da habis cuti.."
heh..sabo je la..
sesiap naik LRT..sampai kat opis kosong je bukan takat yg ada anak kene ke sekolah
yg bujang pun ada yg cuti lagi..eh anta anak kucing ke skolah
haha padan muka Umar kene perli
kul 11 ada Yassin & Tahlil tuk tahun baru
kemudian ada tazkiah oleh Dr Hazizan Mohd Nun
eh ni bukan tazkitah ni lebih pada usrah survival plak
maklum la dia tu Dean dah tu ajar Sociology plak
satu la yg aku ble quote dari usrah dia nih

"in our life we need to see back the basic principal
Haram,Wajib,Sunat,Makhruh,Harus..sometimes from Makhruh it can be Haram
and from harus can be Wajib like marriage..wargh.."

heh..apa plak yg nak kene relate dgn corporate world dgn marriage ek..??
tapi...aku faham la..contoh dia tu

then petang aku dapat trainee baru lagi...aku gak yg kene train..ahh..arini je

aku pening pala..balik umah awal and tetido..apa pride & prejudice..?aah sori la ada appointment..
haa...mamak??ala...sori la nak makan mlm sket..
sudahnya...tertido yg disangka 20min tapi 2 jam..

4th Jan 06

pepagi lagi aku da check outlook..emel dari en Aslan..
satu je soklan dia yg buat aku terkoma sekejap
"do you really prepare to attend the class 4 times a week from 6.30 to 10 pm?"

huh..aku kene drive hari-hari dari Teluk Pang5 Garang ke KL!!!

.........

"sara pinjam gunting"
erk..kak has ni kaco la..

"sara gunting jap"
hah..kak rose plak..

apa akak berdua ni sorang buka creamer..sorang buka sugar..

"alah...nanti yg minum awak jugak"
kak rose & kak has jawab serentak..2 secretary dok ngemas coffee bar kami

heh..aku tersengih..ok la aku nak stop writing..

3 Comments:

At January 04, 2006 5:04 PM , Anonymous Anonymous said...

err..aku rasa aku beli TAHU bukan tahun..hehe typo error tahun 2006..check..ada lagi tak typo?

 
At January 04, 2006 10:32 PM , Anonymous Anonymous said...

Apekahh memandu setempat...tak dapat bayangkannnn Hahahaha

 
At January 05, 2006 8:17 AM , Anonymous Anonymous said...

err..memandu setempat tu camnih...pusing-pusing tempat tu gak..cam Abah lari setempat la...hehehe

alaa..cuba bayangkan kete akak dok round kat masjid tanah tu 2-3 kali..masuk kuala sg baru then patah balik ke masjid tanah aa...dapat tak bayangkan?

hehhehe

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home