:.: My Notes - I Do It My Way :.:

"Dan sesungguhnya KAMI telah menciptakan manusia dan mengetahui apa yang dibisikkan oleh hatinya, dan KAMI lebih dekat kepadanya daripada urat lehernya" Surah QAAF, Ayat 16

Monday, July 04, 2005

.:sesat

entah la..semalam aku boleh sesat..2-3 kali sesat dlm 1 hari..tapi kesesatan yg tak disengajakan tu akhirnya menemui jalan keluar yg sangat berjaya..

mulanya aku rasa agak kosong semalam..setelah keluar dari rumah mama dan mama membelanja aku lunch tengahari semalam di tepi sungai pekan BK..aku pulang ke KL..actually aku rasa nak merajuk pun ada gak..pasal mama tak nak pegi Nilai 3 tuk cari langsir yang aku janjikan(rumah baru mama..x best..aku rimas dok umah tu..perpindahan yg menyeksakan..tapi aku dapat tidur lena pada malam pertama dirumah itu bersama alunan Kalam Suci Nya)journey ke KL petang semalam agak slow..kereta banyak mungkin kesan daripada cuti sabtu pertama dan now cuti sabtu selamanya..setiba di Seremban dah nak masuk Asar..lalu aku pun berhenti solat dulu...ntah macamana lepas solat aku still teringin nak ke Nilai 3 walaupun seorang diri..erm tak pe la demi memudahkan rancangan aku bertolak dari seremban jam 5.45 ptg dan lebih kurang 6.15 aku sampai Nilai 3 tapi aku dapat parking 6.30..aku berjalan seorang diri..berputar-putar mencari kedai kain yang best..dan menyinggah ke 5 kedai dan membeli 3 meter kain..ahaks kain apa..?RAHSIA..

setelah berpuas hati..jam 7 tepat aku kembali ke kereta ku..tapi ni la titik mula aku sesat..aku boleh lupa kat mana aku park keter..blok mana tah..deret mana tah..hehe aku sengih sendiri sambil berjalan..aku paling kiri-kanan..buat analogi dari awal..ahaks...akhirnya aku sampai gak kat keter aku..bukan susah sangat kene peka lebih sikit jerk..!!huh..kalau mama tau sure dia marah kat aku yang degil nih..

sudah tu..kat simpang 3 nak keluar ke hi-way..aku buat lagi kesesatan..saja nak ikut bandar mahkota..so aku belok kiri instead of kanan tol nilai..hahaha..kat sini lagi best..2-3 kali aku turn around kat depan umah orang..ntah baper seksyen aku redah..tapi aku pasti aku akan dapat jalan keluar..why i'm so degil that time?coz aku tahu..waktu tu siang lagi..so aku beranikan diri tuk cuba cari jalan keluar..syukur..aku dapat gak keluar kat tol bandar mahkota..turun lebuhraya Plus..keter makin banyak agak slow moving gak..but samapi tol Sg Besi..jam..anyway aku manage tuk sampai rumah jam 8.12 malam..hehe terus memberi report pada papa yang aku dah sampai dan solat Maghrib..

itulah citer aku sesat..
pengajarannya..jangan takut kalau dah sesat..kita kene yakin yang jalan di hadapan tak mungkin jalan yg sepi..walaupun penuh ranjau dan duri tapi masih ada jalan keluar..ya..muhasabah diri..percaya akan janji NYA!!
kembalilah kepada NYA..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home