:.: My Notes - I Do It My Way :.:

"Dan sesungguhnya KAMI telah menciptakan manusia dan mengetahui apa yang dibisikkan oleh hatinya, dan KAMI lebih dekat kepadanya daripada urat lehernya" Surah QAAF, Ayat 16

Thursday, June 16, 2005

:.belajar untuk berkata TIDAK.:

salam to all..

hai..dah lama aku tak membebel kat sini..actually aku sendiri sedang mencari ruang yang agak selesa untuk bernafas dengan lebih positif..erm..agak pelik pulak ayat aku ni kan..huh tak apa la..

erm..pernah tak dalam situasi yang agak terdesak kita mengatakan tidak pada sesuatu yang kita suka??dengan erti kata lain..kita belajar untuk berkata TIDAK..menolak sesuatu..




sahabat mengertilah..bila masanya aku mengatakan 'tidak' itu bukan aku tidak mahu berdiplomasi atau melarikan diri..cuma aku fikir dengan lebih jauh apakah impak yang akan kita hadapi apabila aku 'membenarkan' ia..
maaf andai bukan itu yang kamu semua harapkan..

teringat satu pepatah Cina "menyimpang seinci,rugi seribu batu"

haa..pernah tak korang semua rasakan atau berada dlm situasi aku ni..contohnya..kuar lepak kat Mc D tika perut masih lagi kenyang..dengan erti kata lain saja nak melepak..?apa yg korang akan buat..?tolak sure terasa...so nak wat caner..?

inilah saatnya..aku belajar..berkata TIDAK..tak mahu

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home