:.: My Notes - I Do It My Way :.:

"Dan sesungguhnya KAMI telah menciptakan manusia dan mengetahui apa yang dibisikkan oleh hatinya, dan KAMI lebih dekat kepadanya daripada urat lehernya" Surah QAAF, Ayat 16

Thursday, November 10, 2005

+ cerita tentang raya +

Salam to all..

Still in the hari raya mood..wargh…da lama x bebel kat sini..bestnyer dapat membebel semula…dlm jangka masa bercuti..memang aku bercuti sakan..(macam la cuti tu dapat menyelesaikan segala masalah aku nih tanpa berbuat apa-apa)

Mood berhari raya kali ni..mixed up..smua bercampur aduk..ntah la..aku pun x tau..hehe manusia biser la tu..x penah la nak bersyukur secara wasatiah..kata da bersyukur tapi tang satu part lagi..buat gak apa yg dilarang tuh..

Kejap aku ok..kejap aku x ok naper ek..cenggini kot..start je cuti aku kena kemas umah..padahal smua adik-adik da balik..then kena start masak..padahal resepi mak punya..lepas tu kene jadi driver..then aku suka..aku dapat banyak kad..tapi Cuma 3 kad raya selebihnya smua kad walimah…(thanks and mabruk pada yg bakal berwalimatul urus insyaAllah aku akan datang..)

Anyway..aku rasa..aku tak graduate dgn cemerlang dlm School of Ramadhan yg lepas..alahai sedihnya..hope Allah bagi la jupa Ramadhan tahun depan sedihnya...teringat satu lagu ni

"patut rasa malu pada diri sendiri kalau kita bukan orangnya..marilah berhari raya bertakbir dan bertahmid..tunaikanlah solat sunat...mendengar khutbah pembangunjiwa.....till end"

ni la lagu yg ajak berhari raya..Aidlfitri yg patut dirayakan oleh Muslimin dan Muslimat yg berjaya mengharungi Ramdahan dgn berjaya..tapi pada yg puasa hanya lapar dan dahaga..rugi la..patut rasa malu pada diri sendiri la..


*mama n papa
*uwan dan cucu cicitnya


Pagi Syawal aku tak kemana selesai Muslimin dan Muslimat menunaikan solat sunat..abih berderet depan umah 5 kete adik beradik ma n pa berkumpul kat pondok kecil ma n pa aku..lepas zuhur start la operasi membalas kunjungan..sampai la ke 2 Syawal aku balik kampong bawa nenek lawat adik beradiknya pula..sian tgk tok-tok and wan-wan..dah uzur semua..dulu depa la yg salu dok dukung aku..la ni aku plak kene papah mereka..
3 Syawal pula..tetamu kembali berkunjung ke pondok kecil tuh..sekali ni aku masak spagheti lagi tapi..kuah kali ni x la cair macam dulu..best..best..pas tu masak plak nasi tomato..ayam madu n kurma daging eh lebih plak aku masak nasinye aje ma yg masak lauk pauk..huhu..penat sampai ke malam..setelah tetamu pulang ke negeri memasing aku pun tetidur..hehe..Alhamdulillah tetamu selamat sampai ke destinasi memasing





*Selamat hari raya..to Ina..missed u dik..Nian..kata la nak sua kan akak dgn jubah tu tapi alih-alih pos ajer..x pe la akak tunggu je..Yna..dah beli henpon baru ker?Duck plak..generous sungguh orangnya…bersedekah di pagi raya..

3 Comments:

At November 16, 2005 9:25 PM , Blogger azlina zabha said...

...rindu kat akak jugak...

er.. ni dah pandai masak macam-macam ni.. bleh ar start rancang-rancang untuk dirikan rumah tangga plak kan.. ehekz..

+++++"teringat pesanan seorang teman..
"kita merancang,Allah jua merancang..sebaik-baik perancangan adalah perancangan Allah"
*terima kasih kerana mengingatkan saya ttg maksud ayat nih..

kadang kita merancang tapi usaha kita tak kukuh maka goyah lah hasilnya..perlu lebih kita berusaha tetapi jangan pula kita lupa segalanya adalah atas taqdir NYA jua.. "+++++++

Sekian.. dengan segala hormatnya.. saya ingin men"copet" atau men"curi" ayat-ayat kat atas ni tanpa kebenaran.. :P

aler kak.. bleh ar kan? bleh kan bleh kan?

kat ujung bawah entry ina nanti, ina sebut nama akak k.. :) missed u kakak..

anyway.. umah akak kat mana? saya tak pernah beraya rumah kawan yang kat KL.. bila dah besar ni, rasa cam nak pi raya umah kawan-kawan di perantauan(luar dari kawasan johor) .. erm...

tapi.. misalkata ada jodoh untuk kita berjumpa... can we just met.. or can u fetch me at any Putra LRT, or STAR, or KL CENTRAL ?

:P heh.. 3 mende tu je yg ina suka naik bila turun KL.. suka jalan sorang-sorang.. cam mencabar.. cam takut pun ada.. tapi ina suka.. :)

 
At November 17, 2005 8:23 AM , Anonymous Anonymous said...

hehehe..
apakah..ina telah mencopet kata-kata ku..ngak apa..bisa aja kamu lakukan begitu..diijinkan..

umah akak kat semban la..meh la dtg x jauhpun still kt are aelatan..waa..bila nak mai KL..?inform la..nanti akak amik la awak kat memana...bole je insyaAllah no problemo..


Ina..awak nk jenjalan sensurang..waa..x pa kalo awk da biser ngan jln kt KL ni..akak ni bw kete sensurang pun kadang sesat..hehe..mmg best tau byk jln tp yg x best penat n agak membazir plak..dari segi masa n duit minyak kete..tak gitu??

anyway..tenkiu Ina..

 
At November 21, 2005 8:57 PM , Anonymous Anonymous said...

kesian kat wan
kesian kat rumah kampung
i love u wan
i love u wan

kerana kita ada ..... AVANZA !!! AVANZA !!

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home