:.: My Notes - I Do It My Way :.:

"Dan sesungguhnya KAMI telah menciptakan manusia dan mengetahui apa yang dibisikkan oleh hatinya, dan KAMI lebih dekat kepadanya daripada urat lehernya" Surah QAAF, Ayat 16

Thursday, October 20, 2005

+ me in box +

Apalah gambaran semasa yg bila orang lain tgk pick at bawah tu..cam pemalas je kan..dah masuk dlm kotak..harapkan kotak tu plak bawa kita berjalan sedangkan kotak tu hakikatnya tak berkaki yg berkaki kita semua..



Tapi..hari ni tak tau la…cam malas jer..kat luat hujan tak menentu..sebelum tu..Takziah pada PM atas pemergian isterinya ke Rahmatullah..kat Putrajaya tu sesak dgn orang ramai yg pergi berziarah..

2-3 hari ni ujan jer..ya Allah..ampunilah dosa kami semua dan berilah kami rahmat MU itu dan masukkan kami dalam golongan yg mensyukuri nikmat MU.. erm....caner ek..caner dgn projek aku yg mama cadangkan..insyaAllah akan aku laksanaka..moga DIA bagi aku kesempatan itu..

Wake up..wake up..tok leh memalas nih..kalau aku nak cipta kotak yg berkaki senang aku nak angkut aku berjalan pun aku kene berusaha dari sekarang..tetibe aku teringat kata Ust Zaidi Ramli (dari Jab Mufti NS) masa ceramah tadi..

“time poser ni kita tok leh bebankan org bawahan kita..ni utk bos laa..even ibubapa pun kalau nak minta anak tolon masa bulan poser ni kene cara berhikmah..tok leh la memarah anak tu kalo dia tertido penat..”

aa..dengar tuh..tetiba En Hishan, Director aku pun berkata “nanti bila dah jadi bos besar jangan la menganiaya orang bawahan” still in the same mode of advice.. so aku caner..asal lazy ek..??



*img thanks nataliedee.com

3 Comments:

At October 22, 2005 3:04 AM , Anonymous Anonymous said...

malas? abah pon malas...biasa ler dugaan bulan posa mmg camtuh..nak buat kerja sket malas..tp hari bukan posa pon ader malas gak.penyakit kot...haihhh

 
At October 24, 2005 9:52 AM , Blogger abi said...

mmg malas betul. hehe... dah lama tak update blog. :)

 
At October 25, 2005 4:56 PM , Anonymous Anonymous said...

malas..la malas..

datok..sikalang da guna daten seli plak ek ;D

captain..order la kat kedai beskal *0*

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home