:.: My Notes - I Do It My Way :.:

"Dan sesungguhnya KAMI telah menciptakan manusia dan mengetahui apa yang dibisikkan oleh hatinya, dan KAMI lebih dekat kepadanya daripada urat lehernya" Surah QAAF, Ayat 16

Tuesday, October 18, 2005

+ it's me +

In the Name Of Allah the Most Gracious and Most Merciful

Wargh…grrr…wake up..wake up..yeah..wake up and straight away moving from bedroom to bathroom..routine..then..i heard my roommate mumble..
“malas..malas pi keje” eheh..tapi bangun gak..cam terpaksa jer..
Lack of motivation..?? Unsatisfied..?? xtau nak kata apa..coz kadang aku pun berada dalam keadaan yg sama..



Kadang bila aku datang opis..aku lost.. (apa pulak taknyer..bila aku rasa x de keja..aku rasa busan..lelebih lagi aku kene buat sesuatu yg bukan dlm bidang dan mind setting aku..sangat la tak suka..actually I know..*like being said and bebel before..kalau dah nampak keadaaan tu ‘kacau’ jgn la ikut sama ‘meracau’ lagi best dlm keadaan meracau tu aku boleh plak tunding jari pada pihak yg mmg berkenaan..tapi hasilnya bila aku di hentam dgn persoalan.. “dah cuba buat ke?dah cuba ubah ke?tak cuba lagi tapi dah cakap yg bukan2”
ahaa…terima je ler tundingan jari tu semula..but now I realized ‘I gotta power’ mean..kita je yg mampu merubah segala atas izin NYA..

Perkara ini dijelaskan melalui firman Allah bermaksud :
“Sesungguhnya Allah tidak mengubah nasib sesuatu kaum hingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri.” (Surah ar-Ra'd, ayat 11)

I got to bear in mind also yg Allah pasti akan membalas segalanya sejajar dgn apa yg telah kita usahakan..*ayoo…result kuar next week…ishk ingatkan lepas raya..x pe la..aku redha je dgn segala ketentuan..dan aku jua perlu lebih berusaha tuk merubahnya..

Allah berfirman bermaksud: “
Sesungguhnya tidak ada (balasan) bagi seseorang melainkan (balasan) apa yang diusahakannya.” (Surah Al-Najm ayat 39).

Tapi apa pun aku rasa..aku kene bersedia..bersedia untuk segala obstacle kat depan..

Cam ni ler hehehe




Tetibe segala lipatan cita-cita aku kembali merungkai pagi 14 Ramadhan nih…nape aku kene keje?? Nape aku rajin sangat sambung studi?? Apa cecita aku dulu..kini..selamanya..ahaks..

Aduhai…1 jawapan yg aku nampak sgt depan mata..mama dan papa..sedih je rasa..aku sampai tahap ni pun merekalah yang menjayakan…aku pikir..sumer orang pun kalau jejauh pun larikan cita-cita tu sure mesti fikirkan semula jasa mereka tu..

*img thanks nataliedee.com

4 Comments:

At October 18, 2005 11:03 PM , Anonymous Anonymous said...

bagus ler .. :) bila kita ingat mak bapak.. ingat kita keje biarlah ngan ikhlas... mesti kita dapat buang nafsu "malas" tu dalam diri kita..

sekarang ni, apa yg kita hadapi, adalah satu pengalaman buat kita.. yg bukan semua orang dapat kecapi.. jadi.. kita kena ambil tindakan ngan hargainya.. keje keje keje keje keje ngan ikhlas..

Allah tau yang terbaik buat kita.. mungkin Allah tak moh bagi "cita-cita" tu sekarang pada kita.. mungkin akan datang baru kita dapat kecapi cita-cita tu.. who knows... right?? insya-Allah...

mana-mana keje pun ada "tension"... even kita dah dapat keje yang kita nak pun nanti, confirm ada "tension" nya jugak.. :)

wallahu a`laaam..

p/s: mungkin Allah taknak bagi skrg, ada hikmahnya...

mungkin juga DIA lewatkan untuk tercapai cita-cita tu ~ atas sebab kita lewat melakukan perintahnya yang wajib.. :)

 
At October 19, 2005 7:48 AM , Anonymous Anonymous said...

ina..

thanks..bagi reminder sebagaimana perintahnya dlm al-'asr..berpesan pesan..

betul kata awak..sesuatu yg berlak tu pasti ada hikmahnya.. :)

 
At October 19, 2005 1:16 PM , Anonymous Anonymous said...

D la nie kreatip arr.... kekkeke

 
At October 19, 2005 2:06 PM , Anonymous Anonymous said...

Ly..kreatip ..hehe no la..ni cume bebelan pemuas ati jerk..kekeke

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home