:.: My Notes - I Do It My Way :.:

"Dan sesungguhnya KAMI telah menciptakan manusia dan mengetahui apa yang dibisikkan oleh hatinya, dan KAMI lebih dekat kepadanya daripada urat lehernya" Surah QAAF, Ayat 16

Friday, October 07, 2005

+ kenangan Ramadhan +

Ramadhan datang lagi mengimbau kenangan mula-mula pose kat asrama dulu..masa tu ingat lagi tahun 1993 baru form one..(sebenarnya aku tak suka dok asrama masa tu…x suka..x suka walaupun kawan baik aku since sekolah rendah..sekolah agama gak masa tu tapi ‘missionary’ ler hehe Nik Shara ada sama..mana tah dia sekarang) masa mula-mula dok asrama masa tu la belajar basuh pakaian sendiri..rasanya bukan basuh dengan sabun tapi dengan air mata bila teringat kat rumah basuh masuk mesin..huhu kesian kat aku masa tu hehe lucupun ada..boleh dikatakan tiap perkara yg aku buat summer dgn air mata termasuklah minggu pertama dalam kelas..sungguh teruk..

Tapi yang bestnya bulan Ramadhan masa kat sekolah..Ya Allah nikmatnya..masa tu la aku belajar turun tarawih tiap malam..seronok..dapat pulak yg jadi imam tu senior-senior yg dihormati dan diminati kekeke..lucu..lucu..


*tapi ni bukan sekolah aku..pinjam image je

Bila bersahur..seawal 4.30 pagi loceng dari dewan makan puteri membingitkan telinga..waa akak ‘bulat’ yg senduk-senduk nasi kat dewan makan tu dah bunyikan loceng..maka kedengaranlah pula bunyi lori kecil hijau yang menghantar makanan turun dari dapur asrama putera..tray-tray juga kedengan berlaga-laga apabila memasing sibuk membariskan diri tuk bersahur..uhuks..bila dah beratur amik makanan..maka..barulah sedar dari mimpi malam…huhu..lauk kuahnya cair..waa…telur ‘toyol’ sama kuah kari cair lupa letak santan..ikan ‘jaket’ a.k.a tongkol masak asam tawar huhu..menetes lagi air mata bila time sahur..apa ni makcik…!!ni nak bagi sapa makan ni..kucin yg bersepah ni pun x lalu nak ‘bersahur’..

Tapi..(tapi lagi) masa berbuka lah masa yg sungguh dinanti-nanti oleh semua..huhu semangat-semangat…time berbuka hidangan disediakan bergilir dari form 1 sampai la form 5 ke upper 6..maknanya kalau hari Isnin form one esoknya form 2..best..aku suka time sediakan berbuka nih..lauk pun best..ble kata tiap ari ayam..nyam nyam..kalau ada orang sedekah tuh..biasanya PIBG la..sure kami dapat ice cream ‘conetto’ sorang satu..

lagi best..dah nak dekat-dekat buka tu..ada la dedication dari pelajar-pelajar kepada sahabat handai kat asrama tu ( yg dikelolakan oleh jawatankuasa asrama..ucapan berbuka..berhari raya dan lagu nasyid yg sewaktu dengannya)..tapi yg harunya..mak ayah kat kampong yg tak dengar pun dapat ucapan sama..apa daa… Bestnyer..teringat sangat masa berpose masa kat skolah dulu..dari form one sampai la form five..aku menikmati situasi ni dah la kat sekolah yang sama..hehe..

*aku rindu zaman tuh..

5 Comments:

At October 07, 2005 4:05 PM , Anonymous Anonymous said...

wuarghh..sedih woo..jgn ditambah2 lagi..tringat zmn memuda aku kat hostel dulu...alhamdulillah..saat2 paling ceria dlm hidup aku setakat ni..

huhu..rasa mcm nak gi sek balik..
haha...

wlu camne pon gaya posa..hope kita sumer dpt buat yg terbaik dr sblm ni le..ada improvement.. + muhasabah spjg masa..not 4 certain time only...InsyaAllah...

::dynamic xeroz::

 
At October 10, 2005 9:48 AM , Anonymous Anonymous said...

rindu masa zaman skolah..
^_^

 
At October 10, 2005 4:01 PM , Blogger waris said...

hehehe... rindu gak!

apa nak buat.. dah besar dah pulak, kalau tak nak je duduk sekolah lagi.

senior yg dihormati & diminati... sape eh? nape tak ingat? ;)

 
At October 12, 2005 8:19 AM , Anonymous Anonymous said...

effa...!!!
ishk..kalo list kan nanti...kantoi plak ngan awak..hehe..elleh...syyhhh...diam..diam..ahaks..

 
At October 12, 2005 8:20 AM , Anonymous Anonymous said...

erm..
puasa 4 improvement..sedeynya..ntah2 poser saya nih hya lapar dan dahaga..

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home