:.: My Notes - I Do It My Way :.:

"Dan sesungguhnya KAMI telah menciptakan manusia dan mengetahui apa yang dibisikkan oleh hatinya, dan KAMI lebih dekat kepadanya daripada urat lehernya" Surah QAAF, Ayat 16

Friday, May 06, 2005

.::Doa tuk Menang Dlm Perjuangan



Dan apabila mereka keluar menentang Jalut dan tenteranya, mereka berdoa dengan berkata: Wahai Tuhan kami! Limpahkanlah sabar kepada kami, dan teguhkanlah tapak pendirian kami, serta menangkanlah kami terhadap kaum yang kafir.
al Baqarah [250]

**********************************************************

sesungguhnya Ya Allah hamba Mu ini cuba tuk hadirkan 1 persandaran sahaja..pada MU..
tup..tup..tak sedar pun dah pukul 11.30..dari pagi aku dok sok sini sek sana..apa tah yg aku buat arini...cam rugi masa jer..pikir tu pikir ni..tapi tak 'langsai' gak..erm..sure ada sesuatu yg Allah nak aku ingatkan semula ni..

wuish ni sure pasai..pasai.."tentang dia"..naem..naem..ko paksa aku buat yg bukan-bukan jer..mende tah..kot iyer pun nak kumpulkan sumer bebudak 14 kat KL ni tak yah terheret hingga "tentang dia" hehe..tak la..aku tak rasa apa sgt..(tapi aku rela tgk cd jer)..cuma aku tensen gak..pasal result mid term aku..aku FAIL in Accounting..(dah agak dah..27% jer)giler cam org tak blaja jer..tapi aku dapat A dlm Management..gab jauh giler...tapi salah aku la tu aku ngaku..tak stadi..yg aku rasa sebak sangat bila Dr Nik tanya..asal aku jadi camni..?fail?waktu ni jugak la..Batch 20 IIU-MBA sebok buat poll tuk naikkan markah reducekan % dan yg sewaktu dgn nya,apapun aku kagum tgk..abang2 and kakak2 dlm kelas tu sumer..banding ngan aku yg plg junior nie..ya'll mmg ada team spirit yg kuat..tapi mau ingat la jangan ada udang disebalik batu..gue tak matang lagi dlm hal tu..

rasa 'tenat' kat pejabat hari ni pasal tadi..secretary department aku ni kak khaza terjatuh tangga pulak..aduhai dah la mengandung jatuh menggelongsor lak tu..erm..nak wat caner..saper aware..sian dia..aku offer nak belikan lunch dia tapi dia refused..nak balik pulak katanya..(hope dia dan kandungan ok la)semalam aku balik lewat..hampir 8.30 baru kuar ofis..nak cover keje bos,hari ni dia cuti..erm..syukur la aku masih sempat nak buka nota presentation esok..

tetiba teringat lak kat adeq..adeq dah jadi teacher tadika..kekeke..tak caya aku..papa hantar dia pi interview terus dapat pulak tu..ok la dgn payment yg dia dapat RM15 sehari..padan la dgn dia yg baru pas SPM..then dia still ada jadual..tak la tido lebih masa..pagi kene hantar mama keje (keter mama dah jadi kete dia pulak..)peh tu hantar Intan pi spital(Hospital Kuala Pilah)..(pengumpul mikrob yg setia kat umah tu..balik umah geli2 citer pasal kahak err..nama saintifiknya aku x tau sori laa ek..peh tu dianose darah org..ayo..dia penah diagnos darah sorang budak ni..rupa2nya dengan usia muda dah ada HIV)drug addict la tuh..!!

erm..besh gak cerita adik aku yg 2 orang ni..dah lama tak dengar citer depa..hehe..terasa nak balik kampung pulak tapi..akupun ada jadual aku sendiri..InsyaAllah nanti balik la jugak..err..

syukur la..Allah masih beri peluang dan nikmat pada aku..aku harap sangat segala nikmat ni boleh aku kongsikan bersama..aku belajar untuk memberi dan menerima..berkongsi..hanya..kerana NYA..memang itulah pada dasarnya..kenapa aku perlu ada di sini..untuk berjuang dan menang dalam perjuangan..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home