:.: My Notes - I Do It My Way :.:

"Dan sesungguhnya KAMI telah menciptakan manusia dan mengetahui apa yang dibisikkan oleh hatinya, dan KAMI lebih dekat kepadanya daripada urat lehernya" Surah QAAF, Ayat 16

Thursday, September 08, 2005

::bingkisan buat SAHABAT::

merdeka..?bebas..?aku tak faham..mengapa kau katakan itu satu kebebasan andai kau masih rasa pedih di hati..mungkin utk meredhakan sesuatu itu mmg sgt berat kerana kau pernah melakar sejarah di situ..percayalah teman..segalanya ada penyelesaiannya..andai sejarah itu menggembirakan tetapi mengerikan..kau perlu akur pada ketentuan..mungkin kerana sekelumit kelalaian yg membuatkan kau berasa dlm keselesaan..menghayut kan dikau tuk melakar kejayaan seterusnya..Redhalah..

andai tuk yg kedua kalinya kau tak perlu tuk memenjarakan diri cuma..perlu ada batas dalam
segala langkahmu..peringatan dalam setiap hela nafasmu..begitu jua aku..peringatan buat diriku..kegagalan yg pernah aku tempuh dlm kejayaan yg aku lalaikan..patutkah aku salahkan pihak lain sedangkan aku sendiri yg hilang punca dek 'kemerdekaan' diri waktu itu.. sahabat..lihat andai kau kata kau "merdeka"..aku yg dlm situasi yg sama dgn mu..masih tak paham erti kebebasan itu..aku tak mahu jatuh buat kali kedua..cukup perit..kerana kaki yg mengheret aku ke gaung itu cukup berat bebannya tuk aku luruskan langkah ke medan perjuangan..aku perlu perjuangkan "kemerdekaan" ku ini..sahabat..berilah kekuatan pada ku...jangan biarkan aku hanyut lagi..jangan..aku perlu ciptakan kemerdekaan yg sebenar..sebagai Hamba NYA..

hati menangis lagi..sahabat maafkan aku..aku sedang berlari mengejar kekuatan..

*aku tak mahu kad matric aku jua di potong..aku sayangkan kad yg kedua tu biarlah ia dipotong 2 tahun lagi..
aini saya doakan awak berjaya di lapangan sana..doakan saya wak..saya x kuat..

5 Comments:

At September 09, 2005 3:44 AM , Anonymous Anonymous said...

akak.. kita tak faham..

apakah.... ?

 
At September 09, 2005 8:01 AM , Anonymous Anonymous said...

ina..

sori buat awak konfius..
doakan akak yer..
jangan risau..kita semua tgh berjuang fi sabilillah..tak salah kan jika saling mendoakan sesama Muslim..

ina..cayang awak..

 
At September 12, 2005 12:53 AM , Blogger insan said...

thanks sara...
really appreciates it..
keep on fighting n struggling..
You can do it...You are better than me...

 
At September 12, 2005 9:59 AM , Anonymous Anonymous said...

aini..
thanks to you too..
senyuman yg dipamerkan adakalanya x sama pertimbangan dgn kepahitan dan kekecewaan yg kita tempuhi..dan airmata yg membasah itu tak pula selamanya kegagalan kita bahkan di situlah kekuatan yg kita cari..

 
At September 12, 2005 2:17 PM , Anonymous Anonymous said...

apekah...

i need an explaination... :(

..

but sometimes.. a situation does not need any explaination..

i am sorry.. for asking you before..

jangan sedih tau kak.. nanti kita cubit akak sampai lebam.. tak baik nangis.. nanti muka cam badut.. huhuhu...

akak, jgn sedih tau, nanti kita pun sedih sama.. nanti orang lain pun sedih sama.. akak kena kuat tau..

ada hikmah semuanya ni.. :)

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home