:.: My Notes - I Do It My Way :.:

"Dan sesungguhnya KAMI telah menciptakan manusia dan mengetahui apa yang dibisikkan oleh hatinya, dan KAMI lebih dekat kepadanya daripada urat lehernya" Surah QAAF, Ayat 16

Saturday, March 26, 2005

.::sup cendawan


ni la pic terakhir yg sempat aku captured before aku jual cybershot aku pada papa..maklum la..nak study semmula..ni jugak la kali terakhir aku out dengan adik-adik aku..bawa merekakeluar makan..belanja pizza..kesian kat depa..dah lama aku tak balik rumah..jangan kan pizza..roti canaipun aku dah lama tak belikan tuk family aku..sedihnya..tapi apa kan daya..aku sendiripun dah lama tak makan roti canai..

study + working..

memang memerlukan kesabaran..kekuatan..keimanan..kesungguhan..pengorbanan yg sangat besar sekali..dulu boleh selalu balik kampung..jumpa ma..pa..adik..now..even aku balik rumah..kekawan serumahpun aku dah jarang tegur..depa pun takut and serba-salah tengok muka aku..serba tak kene..maaf..salah aku juga tu..aku mengaku..
semalam..lewat 7 petang baru aku keluar dari pejabat..sempat chating dengan nahwanz..buat teman sementaranak cukupkan masa..thanks

pantas menuju ke stesen lrt untuk ke KL Sentral..kak fiza one of my group discussion untuk presentation Managerial Accounting minggu ni dah tungguagak lambat aku sampai..sampai di KL Sentral..terus ke surau tuk solat Maghrib
"eh..maghrib dah masuk?" tegur sorang minah lengkap berbaju kurung hitam bunga merah dan bertudung merah*sama la ngan kaler bunga baju dia tuhaku x sempat menjawab..cuma tgk jam..kemudian menoleh ke arahnya semula.."eh macam kenal" dia bersuara semula..aku kira jemaah dalam surau tu semua dengar.."wei ko.."hehehe..sudahnya pecah gelak besar...Liza Khalid..one of my skool mate masa kat SHAMS dulu..penah pulak dok sebilik masa form 3..sekelas dari form 1-3..haha..Liza..tak berubah..alhamdulillah..ada gak member lama yg cam muka aku..padahal aku dah x cam dia buat pertama kali tadi..masyaALLAh..bising nya kami hingga kene tegur...aduhai..maaf..kami ni dah lama sesangat tak jumpa lebih 8 tahun..sampai x terfikir pasal jemaah dlm surau tu..macam2 cerita keluar..habis Liza senaraikan kawan2 kami yg dah kawin dan sebagainya..memang tak berubah betul dia..cuma aku..agak penat..otak pulak dah mula memikirkan topik perbincangan lepas nih..akhirnya..kami bertukar nombor..cam biser ler..kalo rajin nt aku call la ko ye Liza..huh..teruk la aku sekarang..

lepas solat terus aku naik ke food court KL Sentral dan terus menyiapkan presentation
hampir jam 10 baru selesai..
sampai rumah..
dah penat..
tapi..
aku sempat tersenyum pada semua teman serumah aku..
lagipun depa siap tinggalkan lauk ayam masak kicap tuk aku..
thanks korang..kadang korang ni buat aku "hangin" je
tapi aku tau..korang cuba 'jaga' aku..

itulah...
sesuatu yg tak kita jangka..
kawan lama bertemu semula..
indah sungguh ukhwah yang ALLAh ciptakan tuk kita semua..andai ukhwah yg kita bina berlandaskan pd NYA
insyaALLAH kita akn bertemu semula kerana NYA juga..
indahnya ciptaan ALLAH..
maka..
wajiblah bagi kita tuk sentiasa memuji dan mengingati NYA..

*buat teman-teman yg sudi memberikan aku semangat dan nasihat pd minggu lepas..
bersama di sisi aku.. hanya ALLAH yg akan membalas budi kalian
"segala yg ada di langit dan di bumi sentiasa membesarkan ALLAH,bg NYA lah kuasapemerintahan dan bagi NYA lah segala pujian,dan ia Maha KUasa atas tiap-tiap sesuatu"
at-Tghabun:1

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home