:.: My Notes - I Do It My Way :.:

"Dan sesungguhnya KAMI telah menciptakan manusia dan mengetahui apa yang dibisikkan oleh hatinya, dan KAMI lebih dekat kepadanya daripada urat lehernya" Surah QAAF, Ayat 16

Friday, March 18, 2005

makan-makan...

kerang bakar..cicah sambal..tom yam ayam..nasi separuh..telur bungkus..



quite a long time jugak dah tak pegi makan-makan..lepak-lepak..since..my enrolment in the MBA program(nice group ('',) MBA UIAM batch 20)..ALHAMDULILLAH..ALLAH makbulkan jugacita-cita aku tuk sambung studi lagi mula nya nak enrol in Master of Management in Traning or HR..but at last..aku sendiri tak percaya dlm usia "yg sekarang" ni aku buat MBA..
well..kalau nak compare ada ramai lagi yg dah buat MBA dlm masa yg muda.. erm...apa yg aku risaukan..KUALITI..itu yg aku risaukan..tapi apa yg pasti aku nak gain ILMU..

huh..apa yg menariknya dalam kelas ni..i'm de YOUNGEST..mmg dah agak pun..masa interview lagi..Prof Azhar sendiri bimbang..ingat lagi kata-kata dia tu "deela you should speak up in class..don't you evar do your undergrad habit"aduhai malunya..tapi itu la..dia sendiri bimbang aku tak terkejar student lain dalam kelas tuh..apa tak nyer..semua dah MANAGER level..aku je yg exec yg junior..bila depa debate..hoh..waktu tu ler..otak aku berlari..x tahu sudut mana..mencari point tuk di relate kan..MASYA ALLAH..tuhan je yg tahu...cabaran amik MBA dlm usia setahun jagung ni..dalam kelas tu ada 6 Chinese guys..2 Indian 'uncles' hehehe no la..Mr Nanda and Mr Silva..the reast..are Malay with total of 35 student..

the class is so fantastic but..the only prob is me..aku je yg lambat..wei..lambat..everybody on that class bersemangat sangat..sumer pi kelas bawa buku..huh..kadang tu..aku la yg malas bawa buku..udah la paling muda kemudian 'selekeh' betul perangainya..may be gak..pasal perangai undergrad tu tak hilang lagi..now..after work kadang tuh..paksa diri buka buku kalau studi-mates ajak discuss semangat la sikit tuk polish otak ni supaya berjalan laju dgn gear 5 kalau tak...gear auto jer..this sem..accounting..YA RABBI..ALLAH je yg tahu..aku mmg tak suka accounting..tapi berkat semangat yg ditiup rakan-rakan..bos..director..aku teruskan gak ler walaupun perit sangat..udah la assignmenttiap minggu..case and article..aduhai..pedih..pedih..tak per..INSYAALLAH..
now aku serahkan segalanya..mama pun tak kata apa..just said..plan it properly..sedih bila kenang mama and papa..baru je keje..aku sambung studi balik...depa tak puas merasa duit aku..dah kene bagi aku duit(aa mesti la..status pelajar..walaupun ada gaji sendiri..tapi aku tak minta depa je kasi sempang beg duit aku kempis lagi nipis)
insyaALLAH ma..pa..satu hari nanti anakanda mu ini akan membalas jasamu tak kira DISINI mahupun DISANA (saat ini air mata mengalir sudah..)aku berjanji..akan aku bahagiankan mereka DISINI & DISANA..
aku akhiri..
Surah Luqman ayat 14 bermaksud:
Dan Kami amanatkan kepada manusia (agar menghormati dan memuliakan)terhadap kedua ibu bapanya. Ibunya telah mengandungnya dalam keadaan lemah dan bertambah kesusahannya dan menyusuinya selama dua tahun. Bersyukurlahkepada-Ku dan kepada dua ibubapamu, dan kepada-Kulah kembalimu.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home