:.: My Notes - I Do It My Way :.:

"Dan sesungguhnya KAMI telah menciptakan manusia dan mengetahui apa yang dibisikkan oleh hatinya, dan KAMI lebih dekat kepadanya daripada urat lehernya" Surah QAAF, Ayat 16

Sunday, March 13, 2005

pengkhianat..
erm..sapa la yg suka dikhianati walaupun kadang-kala kita mengkhianati org lain..nauzubillah...rasanya tak pernah lagi diri ini mengkhianati orang lain saudara ukhwah fillah yg lain secarasengaja..tak tahu lah kalau secara tak disengajakan..maafkan diri ini..sedih..memang sedih bila diri sendiri dikhianati...walaupun rasanya dah cukup berhati-hati..tak tahu lah..

"
bahkan (mereka berdosa memakan hak orang lain, kerana)sesiapa yg menyempurnakan janjinya (mengenai hak orang lain) dan bertaqwa maka sesungguhnya Allah mengasihi orang2 yg bertaqwa"
Al Imran:76

ayat ni lah yg ustazah selalu ingatkan dulu bila kami kat sekolah dulu bila kami tak siap keje skolah..haha masa tu boleh la gelak2 tapi sekarang teringat la balik bila terkena kat diri sendiri..sahabat hai sahabat..tak tolong dikatakan "teruk" lagi "tak memahami" tapi apakan daya..bila ditolong...diri sendiri pula susah..apa taknya...bila apa yg dijanjikan tak pula tertunai..
kereta..its all about my second aseet that very important to me..asset kedua yg paling aku jaga..argh..bukan lah keduniaan sangat..tapi aku melabur demi kepentingan masa depan pada aset yg bernama kereta tuh..nak jaga...injin..kebersihan..petrol dan sebagainya..kawan nak pinjam..?bukan tak bagi tapi kena la pada masanya..sekarang...ni kereta tu la yg aku perlukan utk kesana kemari mengejar masa..lepas pejabat...berlari ke kampus ke lab ke library tuk siap kan assignment..group discussion..
tapi...wahai seseorang yg pernah bergelar sahabat...kau seseolah...tak memahami apa yg aku lakukan..kau kejam..sekali pikir macam org tak de akal..buat keje sia-sia tak sudah...bukan aku tak menasihati mu..tapi perubahan mu sementara..
dan kini..hampir seribu..millage kereta ku...apa pula alasan mu kali ini?
(jangan kau ingat aku boleh diperlekeh seperti yg lain..aku cukup tahu apa hak aku)
MASYA ALLAH..mujur ALLAH masih berikan aku segenap kekuatan...
fikirkan lah..kemana pula kereta ku itu di pandu..?ke arah kebaikan kah?demi kejayaan bersama kah?atas fardhu kifayah kah..?atau sebaliknya..?
janji tidak kau tunaikan....pula lagi kau rosak kan..cukup..kau bukan lagi sesiapa pada aku..tak tahu la pula pada yg lain..kerana kepercayaan ku sudah 3 kali kau lunturkan..walaupun lebih 30 kali kau calarkan namun...cukuplah...walaupun org lain akan berkata...aku yg mengalah..namun itu satu kemenangan yg besar buat ku...

sesunguhnya aku menamatkan PENGKHIANATAN pada diri ku terhadap MU ya ALLAH..syukurlah...walau 1000 kali aku melakukan pengkhiatan itu..KAU masih memberi PELUANG itu..
*aku adalah aku yg sekarang..tetap berjuang walau terbuang*

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home