:.: My Notes - I Do It My Way :.:

"Dan sesungguhnya KAMI telah menciptakan manusia dan mengetahui apa yang dibisikkan oleh hatinya, dan KAMI lebih dekat kepadanya daripada urat lehernya" Surah QAAF, Ayat 16

Tuesday, March 22, 2005

.::Aini gave it to me..

ku serah cinta

*aini n me

ku serah segala ketentuan
biarlah masa yg berbicara
dipangku wajah yg layu
dan aku telah jemu
aku tidak mahu berpaling pada yg mengganggu dan menggugat
sapanya meletihkan diri
hadirnya mengundang penat
akan ku serah cinta inibukan lagi pada manusia
kerana cinta martabat itu
bersalut segunung
kepalsuaan dan kepuraan
aku semakin tidak peduli apa yg akan mungkin akan terjadi
kerana gerak dan tindakan
kumahu bebas dari masalah
ku serahkan cinta ini
hanya pada Mu oh Tuhan
akan ku serah cinta inibukan lagi pada manusia
kerana cinta martabat itubersalut segunung kepalsuan
dan kepuraan
aku adalah aku sekarang
biar terbuang tetap berjuangakan ku serahkan jiwa ini
sepenuh hati dengan keikhlasanaku adalah aku yg sekarangl
kuserahkan cinta ini

Lagu: Manis Helma
Lirik: Pahrol Md Juni
Penerbit:Munif Ahmad
Hakcipta:Hijjaz record

*lagu nie...erm...actually..last week one of my friend givit to me..Aini ..komen about lirik..haha..nak kata terkena pada diri sendiri tak la jugak..tapi i do satisfied..puas hati la dengan kaset in-team 04 ni..nak kata peminat in-team..ntah la..but not to be bias..boleh kata semua kaset nasyid various of groups aku ada..tapi ye ler..ada org kata in-team ni liriknya banyak berunsur cinta..tapi pada aku..terpulang lapada pendengar..bukan nak kata pasal aku dapat discount bila beli cd dari che khalid..(che khalid...?m.shahril ab khalid la...dulu dia ni masa hi skool dok sbelah my cousin "boleng"..peh tu masa "menara gading" katSMAP Labu..aku jadi assistant dia tuk biro dakwah...ceh caner ble jadi biro dakwah tah..tapi masa tu aku garang la jugak tapi la ni...tak lagi la..che khalid..apa khabar tah dia sekarang..sure la bizi..)sekarang aku beli gak cd in-team..hijjaz..unic..bla..bla..bla..semuanya tanpa discount..tak pe la..janji puas hati sambil bermuhasabah..bermuhasabah?pelik gak..berhibur sambil bermuhasabah...?habih tu...bila aku drive sensorang dalam kete sambil pasang kaset nasyid ni..air mata aku meleleh je turun..aa...maknanye..ada la lirik yg buat aku tersentuh..contohnya..macam lagu hijazz yg baru ni tajuknya "ibu" tu..memang aku tak tahan...cepat je pikiran aku balik umah jumpa mama..aduhai..lagi satu dalam in-team 04 gak.."keredhaanMu"yg ni mmg beri sentuhan yg mendalam pd aku..x pe nanti aku pastekan kat sini..tuk muhasabah bersamaada org saje dengar tuk relex..ada org betul-betul tangkap leleh..ni pun satu hal gak..leleh air mata..tapi kerana apa kurang pasti..contohnya macam my sister kat usm..roommate dia yg sorang tu..aku gelar minah ni.."purple maniac"apo tah..abih sumer bembarang dia purple..tapi honestly...aku rimas dengan org yg terlalu minat pada purple nih..dia ni..ntah la bila buka mp3 nasyid in-team la especially..terus meleleh air mata..when i asked my sister..asal la kawan ko tu nangis..then my sister said..ntah teringat kat boyfren dia kat Jordan tu kot..alahai dik oii..kalau dengar nasyid tapi tak letak kan mesej pada tuhan..tu dah kira tahap "lagha" dah tu..LALAI..aduhai...ALHAMDULILLAH..aku sedaya upaya tolong ingatkan diri sendiri supaya tak lalai lagi...walaupun memang selalu lalai..
kadang dalam hidup ni..kita memang selalu lupa...selalu buat salah..bila dah buat salah..tahu benda tu salahtahu pula yg kita akan dihukum dgn kesalahan kita tu..tapi tak takut pula kita ulangi..adakah kita mendustakan "kalam" ILLAHI..?tapi sedarkah kita..sesungguhnya..pada masa itu..ALLAH..masih memberi kita ruang untuk muhasabah dan bertaubat..syukurlah..kita masih belum ditimpa bencara dan hukuman yg betul-betul direct pada diri kita..inilah fitnah dunia...lagi teruk pula..akhir zaman..nak berbicara pasal akhir zaman pula....mungkin boleh diperbincangkan lagi nanti..InsyaAllah..

::my Lord..do forgive me..and others..of my friends and brothers and sisters that..we are too week..in facingour life here..and we do forget..sometimes..that we are the vicegerent "khalifah" here::

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home